Friday, May 11, 2012

Kisah breadmaker :)

Assalamualaikum ,hye korang . Dah dinner ke?*dinner kejadah pukul 1 pagi nie, muahaha. Ok dah supper ke? Oh yeahhh diet lettew tak makan malam . :B

Tadi mai makan roti arab. Phewww ~ Konon dietlah tak makan nasik, ceit...Hahaha....

Pinjam kat google
Haaa lebih kurang gitu la roti arab Mai makan , cuma tak berapa nak gebu sangat macam tu , maklumlah belum otai ~ kehkehkeh.

A : Makan ape tadi ?
M : Roti arab..
A : Ooo roti arab...tau tau.
M : Buat sendiri hokey (=..=) <--idong kembang bangga
A : Waaah buat sendiri , ke mak buat?Huahuahua
M : Erkk ok fine machine buat.
A : Machine ape?
M : Breadmakerlah. Macam-macam roti boleh buat.....
A : Ye ke...Dia buat macam mana?
M : Dia boleh uli, dia boleh bakar, dia boleh macam-macam lah.
A : Bentuk dia?Macam penguli kek tu ke?
M : Bukan-bukan...Macam oven tu.
A : Wahh ,dalam tu mesti ade tangan kan?
M : Tangan ? Kenapa tangan ?BHahahahahaha
A : Abis tangan tu kalau takde dia uli pakai ape? *blur
M : Bhahahahahaha ,,, tuhdiaaa imaginasi ....

Adehhhh sampai kesitu dia pikior, kesian-kesian . Ni meh nak tunjuk gambar breadmaker tu .

amik google
Amik google

Haaa gitu rupa penguli tu, jangan nak bentuk tangan sangat.Bahahahaha.....Selain doh roti arab , macam2 roti dia bleh uli. Cepat dan cekap, cewahhh, kekadang jiran aku siap bg tepung minta tolong mak aku ulikan doh diorang nak buat pizza.

Haaa , selain pizza, roti arab, dan roti keras kematu tak jadi yang pernah aku buat , nie roti tak tau nama aku punya hasil, rasa dia mcm roti kat kfc tu. Tadaaaaa~

Ok fine selekeh. Tapi ape ada pada rupa kan. Hewhewhew~

Selain breadmaker, barangan Noxxa yang super ohsem mak aku pakai kat rumah adalah nie...Nama dia pressure cooker. Kenapa aku cakap ohsem? Masak nasik cuma 7 minit. Pastu leh guna masak macam-macam, kalau nak rebus daging ,perghhhh cepat benar empuk , air daging tu pun jadi sedap ... 

Eh macam aku dapat gaji plak promote barang Noxxa nie,bhahaha. Mak aku peminat setia barang Noxxa sebab memudahkan kerja beliau. 

Rumah masa depan den pun nak guna barang Noxxa la, boleh tak yayang? Phewwww~
Previous Post
Next Post

About Author

Hi, nama saya Mai, 25 tahun, graduan biomolecular sains yang bekerja dibidang lain, sangat menyayangi makhluk berbulus terutamanya kucing. Saya mengambil tempahan edit blog dan juga servis review produk. Hubungi saya di blogmayyjie@gmail.com. Terima kasih atas kunjungan anda.

28 comments:

  1. pandai nya cik mai masak. jeles lah. hihi

    ReplyDelete
  2. pandai la sangat .mana ada....mak tolong bnyk tu..haha

    ReplyDelete
  3. haha tinggi sangat imaginasi tuhh...

    ReplyDelete
  4. Rumah dinie guna multi cooker Noxxa. Masak sup pun senang je even dinie tak reti. Main letak je. Bila rasa, ehh jadi sedap. Hahaha.

    Cik Mai, ada nama cik mai dalam entri terbaru dinie :)

    ReplyDelete
  5. HAHAHA~ Gelak sorg2 baca perbualan Cik Mai ngn En. M =P
    Tak dpt bygkan breadmaker 2 ada tgn. >.<

    nampak sedaplah roti yg macam kfc tuh. hee ^^

    pandai Cik Mai masak ye :DD

    ReplyDelete
  6. Ardini : ha ah , rasa dia automatic sedapkan......sebab mcm air daging tu,perhhhhh..

    *terharu ai nama kena tag (^__^)v

    cik fiza : hehe , encik A . dia mmg blur tp kelakar.muahaha...

    sedap ke? lembut, makan panas2 dgn teh sedap :) hehe *alamat terpuji diri pulak...

    ReplyDelete
  7. huwaaa.... dgn bace entry ni.. yu da dera bby ai... lapo roti pulok..hewhew.. nak ngidam breadmaker la.. hahahaha

    ReplyDelete
  8. nak buat burger boleh tak ? muehehe

    ReplyDelete
  9. mrs mell : ingat mengidam roti, tgk2 ngidam breadmaker truih, dahsyatttt..

    sheda : hahaha, burger tayah buat la, g beli kat gerai , rm2 je, hahahak:P

    takleh pom bt burger, burger dlm microwave..hewhewhew

    ReplyDelete
  10. maiii...lapoonya tenggook rotiii tuuu...but gadis dah pegi beliii ga hahahhaha

    ReplyDelete
  11. aikk roti buruk pon berkenan?hahaha

    ReplyDelete
  12. salam..

    dah ada mesin snng sikit...
    x letih tangan nak menguli..hehe

    ReplyDelete
  13. betul ni main2 campak campak jadi sedap ni ??
    sekarang jugak nak cari Noxxa !
    hehe

    ReplyDelete
  14. sis syira : waalaikumussalam, betul tu... senang , cepat kerja :)

    awan nina : ahaha carilah produk Amway semua nie...

    ReplyDelete
  15. blh buat roti sendiri..bestnya..

    ReplyDelete
  16. dlm ada tgn tu yg sedap...hHAHAHHAHA

    ReplyDelete
  17. tangan ajaib,muahahaha..blur betul..

    ReplyDelete
  18. hahaha ajar buat ape?resepi yea. InsyaAllah ye ,mai pun tgk buku lg,hehe

    ReplyDelete
  19. lepas ni keje makan roti je la.. hahaha

    ReplyDelete
  20. mana leh ,nty tak kenyang.hehe

    ReplyDelete
  21. Salam mai.. i thought tadi kentang putaq kfc..rupa2 roti arab..bhahahahaha, maaf mai, tak maksud apa2, hahahaahah

    Ouh, ada gak ea mesin tu.. T___T teruk aku, buat roti tak pernh, gelakkan org kemain lagi,ahahahaha

    ReplyDelete
  22. kentang putar pon boleh,wakakakakaka.....

    ReplyDelete
  23. wah mintak sikit boleh ? hehehe

    ReplyDelete
  24. waooo enak dan nikmat nih, saya jadi kepengin coba,...hehehe...
    salam kenal jangan lupa mampir dan follow yah
    ditunggu

    ReplyDelete
  25. ara afiq : haha, boleh2 ... :P

    penyuluh perikanan : haha thanks . dah follow kamu

    ReplyDelete