Latest Posts

Jom Tolong Adik Farrah Marcella dengan Projek Infaq Pengajian

By March 20, 2017 , ,


Alhamdulillah.

Aku sungguh kagum dengan semangat dan kesungguhan adik Farrah Marcella untuk mencapai keputusan 6A 1B 1C dalam peperiksaan SPM 2016 walaupun diuji dengan ujian yang sungguh berat tak terbayangkan adik semuda ini untuk menanggungnya.

Ditinggalkan bapa tanpa tempat berteduh. Adik Farrah Marcella, ibu dan adik-adiknya menumpang di pusat snooker. MasyaAllah, sedihnya.

Mujur ada Cikgu Suraya yang prihatin dan mengambil berat kebajikan adik ini.

Janganlah kita sia-siakan kejayaan adik Farrah Marcella ini. Jom sama-sama sumbangkan untuknya melanjutkan pelajarannya keperingkat yang lebih tinggi.

Projek Infaq Pengajian Farrah Marcella
MAYBANK M2U Saver Islamic
ACCT NO : 3611 4522 7076

sumber : http://www.astroawani.com/gaya-hidup/pelajar-perempuan-cemerlang-spm-tinggal-menumpang-di-pusat-snuker-136044


Follow

You Might Also Like

43 Readers ♥

  1. Semoga beliau menjadi insan yang berjaya suatu hari nanti. Baru terbuka mata ayah sendiri. Geram dan sedih baca kisah beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah-mudahan... Kesiankan terabai begitu, tak terbayang hidup ni tanpa tempat bergantung dan berteduh...

      Delete
  2. singgah pagi'''

    https://belogsjm.blogspot.my/2016/11/facebook-komen-dalam-blogspot.html

    ReplyDelete
  3. Salam BW..
    Alhamdulillah adik farah diberi ALLAH SWT kepandaian yang boleh membantu keluarganya satu hari nanti... sedih bila dgr berita macam ni... mari kita sam-sama membantu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gifted kan... Sedih baca kisah hidupnya, mujur ada yang prihatin...

      Delete
  4. Assalamualaikum Mai,

    Sedih bila baca nasib adik Marcella, semoga dengan projek ini dapat meringankan beban adik ini..

    Alhamdulillah masih ada yang prihatin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Kak LZ.

      Betul tu, mudah-mudahan dapat meringankan beban dan bagi suntikan semangat untuk teruskan perjuangan..

      Delete
    2. Waalaikumussalam Kak LZ.

      Betul tu, mudah-mudahan dapat meringankan beban dan bagi suntikan semangat untuk teruskan perjuangan..

      Delete
  5. Sedih jugak baca cerita dia, ada thread viral anak kepada cikgu ni dekat twitter. Hmmm

    p/s : cantik header Mai hehe lama tak singgah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, mai pun baca kat facebook juga

      Heee thanks Ira, mai buat kat Canva jer.

      Delete
  6. dapat 6A walaupun bersusah payah besarkan adik & fikir nasib untuk survive memang salute lah. Bukan calang2 orang mampu buat. Harap perjalanan hidup dia & family dia lagi bagus lepasni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju... Memang dia ni gifted + kuat semangat. Mudah-mudahan begitulah...

      Delete
  7. Murni hati Mai kongsi pasal adik ni. InsyaAllah jika rezeki dan peluang diberi akan ditolong adik ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga usaha kecil ini mampu melancarkan urusan Marcella sekeluarga...

      Delete
  8. Allahuakhbar.. semoga adik marcella ttp sukses dlm apa jua yg di ceburi .. =') kenapa si ayah tgamak tinggalkn kluarga sdiri ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin, aamiin...

      Itulah ujian untuk mereka2 yang kuat...T_T

      Delete
  9. hanya amik masa dlm 2 bulan ja buat persiapan sebelum SPM, memang kuat semangat Farah ni nak menimba ilmu 😍 kagum dgn semangat dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la, sangat miracles + rezeki dari Allah untuk hambanya yang kuat dan bersabar...

      Delete
    2. kan 😄 segala usaha dia membuahkan kejayaan

      Delete
    3. kan 😄 segala usaha dia membuahkan kejayaan

      Delete
  10. sebak kejap... Thanks mai atas pkongsian.. setiap y berlaku pasti ada hikmah

    ReplyDelete
  11. Cikgunya tu cikgu disiplin. Dalam garang guru, ada lembutnya kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar...prihatin. Memang Hero Cikgu Suraya ni...

      Delete
  12. memang sedih bace kisah adik nie.. jom laa kite same-same bantu seikhlas hati..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, berat mata memandang, berat lagi bahu memikul...ujian untuk Marcella sekeluarga.

      Delete
  13. Kisah yang menyedihkan, kerana kesilapan manusia, mereka yang tak berdosa kena menanggung derita.. Akak harap adik Farrah serta adik beradiknya akan tabah dalam menghadapi dugaan dari Allah nie.. Semoga kehidupan mereka akan sentiasa disinari kebahagiaan kelak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak Shikin... Semoga mereka selalu tabah dan ada sinar utk masa hadapan..

      Delete
  14. Allahuakbar.. Dugaan utk dia.. Semoga dia menjadi anak yang berjaya dan boleh dibanggakan nnti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah-mudahan begitulah kak lea...

      Delete
  15. Sedih baca cerita adik Farah ni..sungguh cekal dan tabah hatinya dan semoga dia terus cemerlang..jom kita bantu untuk dia terus berjaya..InsyaaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin, semoga terus bersemangat dan berjaya. InsyaAllah...

      Delete
  16. Tahniah dik..wuwuwuw..terharu...sentap sndiri.Smoga berjaya di msa hdpn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga menjadi inspirasi buat kita supaya tak mudah mengaku kalah.

      Delete
  17. sedihnye kisah dia..semoga adik farah tabah menghadapi setiap liku hidup ini.

    ReplyDelete
  18. dugaan. namun dia masih mampu utk mengecapi kejayaan. yes, hidupnya akan berubah jua suatu hari nanti :)

    ReplyDelete
  19. Semoga adik Farah terus kuat melalui dugaan..

    ReplyDelete
  20. Sedihnya baca kisah adik ni, semoga adik ni akan terus cemerlang dalam pelajaran dimasa akan datang :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebatkan dia.. mudah-mudahan begitulah...

      Delete