Tuesday, August 8, 2017

Bila Kucing Demam & Kakak Pokai :(



Masa kakak kehilangan Adek dulu, kakak rasa trauma nak sayang kucing lagi. Tapi kamu berdua datang untuk pujuk hati kakak yang hilang semangat hidup. Kakak tak sangka kakak akan sayang kamu berdua sangat-sangat, melebihi diri kakak sendiri.


Kita akan diuji dengan apa yang paling kita sayang...


Kakak tahu kakak dalam fasa diuji bila Udin tiba-tiba demam dan tak lalu makan. Kakak sayang awak Udin, tapi kakak tak ada duit nak bawak awak pergi klinik lagi T_T. Loser kan kakak?

Kakak minta maaf tak dapat bawak awak ke tangan orang yang lebih arif. Kakak janji akan usaha termampu kakak untuk sembuhkan awak lagi. Cuma kakak harap dan doa Udin kuat ya sayang.

Kenapa Udin yang sakit, kenapa bukan kakak je. 😭

Cepat sembuh sayang. Jangan bagi kakak sedih lama-lama, jantung kakak bukan kuat sangat.

Follow
Previous Post
Next Post

About Author

Hi, nama saya Mai, 24 tahun, graduan biomolecular sains yang bekerja dibidang lain, sangat menyayangi makhluk berbulus terutamanya kucing. Saya mengambil tempahan edit blog dan juga servis review produk. Hubungi saya di blogmayyjie@gmail.com. Terima kasih atas kunjungan anda.

29 comments:

  1. Moga udin segera sihat ya...amin.

    ReplyDelete
  2. Semoga udin cepat sembuh ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Get well soon udin.. Kakak busy tu hahahha..

      Delete
  3. Comelnya.. Semoga udin cepat sihat..

    ReplyDelete
  4. Sedihnya....semoga udin cepst sembuh yer... =(

    ReplyDelete
  5. Bila kucing demam cuba bawa dia (lepaskan) ke kawasan berumput.
    Nanti dia akan makan beberapa helai rumput sebagai cara rawatan semula jadi.
    Kalau dia demam kerana salah makan, nanti dia akan muntah bersama rumput yang dimakan tu. Lepas dia muntah tu, in syaa Allah dia ada selera nak makan.

    ReplyDelete
  6. Alolo kesiannya udin. Camne Mai tau dia demam? Semoga using cepat sihat agar kakak Mai kembali ceria ye

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Wrmbth

    Apa khabar dan selamat pagi selasa sis Mai

    Hmm

    Memang Allah swt akan uji kita dengan apa yang kita sayang

    Semoga kucing Mai akan kembali sihat

    Ubat kucing memang lebih mahal dari ubat orang

    Hehe

    ReplyDelete
  8. semoga udin cepat sembuh!

    ReplyDelete
  9. Moga Udin cepat sembuh... Huhu takleh tahan lerr dengan renungan mata si comel nie... so melting..

    ReplyDelete
  10. Andukkk...huhuhu harap2 kucing awak cepat sihat.. comel pula tgk kucing awk

    ReplyDelete
  11. kalau arwah atuk akak dulu kan..dia bagi minum air kelapa...elok kucing dia..maybe MJ bleh guna idea ni?

    ReplyDelete
  12. mai nape tk pegi gov je, murah skit. at least tak de la berpuluh puluh.

    ReplyDelete
  13. Baca entry ni rasa nak menangis pulak, kucing Adelia baru je mati sebab ulser. Lepas dia mati terus rasa tak nak bela kucing dah.

    Semoga udin sembuh dan ceria macam biasa.

    ReplyDelete
  14. Serios Mai mmg rasa trauma nak sayang kucing, kucing sy pon baru je mati xsampai sbulan.

    Get well soon Udin.

    Btw anak kucing sy pon tgh sakit skrg mcm nak keluarkan cacing dia.

    ReplyDelete
  15. Yup, betul kadang2 kita akan diuji dengan benda/ sesuatu yang kita paling sayang. Sad nyaa.. moga kucing awak cepat sembuh & aktif mcm sebelumnya. cheer up :)

    ReplyDelete
  16. Semoga cepat sembuh si comel comel ni...

    ReplyDelete
  17. Alahai!! kesian Udin.
    Semoga Udin cepat sembuh

    ReplyDelete
  18. Ala kesiannya... moga kucing tu banyak berehat.... jangan nak kejar tikus sangat....

    ReplyDelete
  19. huhu sabar ek mai.. InsyaAllah nanti okla tu..

    ReplyDelete
  20. Hmm.. Penuh ketrampilan dan berperwatakan unggul nampaknya kucing-kucing ni.

    ReplyDelete
  21. Lama tak singgah blog Mai. Sekali singgah kat post yang buat sebak pulak. Semoga udin cepat sihat ya.

    ReplyDelete
  22. Alaaaa so cute! Get well soon to udin.

    ReplyDelete
  23. bagusnya mai ni...sayang dengan kucing sepenuh hati kan...moga mai dan kucing mai sentiasa murah rezeki ye...

    ReplyDelete
  24. InshaAllah smoga semuanya dalam lindungan DIA. termasuk udin . amin

    ReplyDelete
  25. alahai.. cmna keadaan skrg ?? insyallah sentiasa sihat slalu ya

    lama sis xon9 blog, rindu bw ke blog Mai =) semoga sihat slalu hendaknya mai & kluarga.. amin ya rabb =D

    ReplyDelete