Latest Posts

Sarkastik .

By August 24, 2012

Assalamualaikum :)

Sarkastik means : Sindiran yang pedas , bertujuan menyakitkan hati seseorang , dan memuaskan hati sendiri . ~ Menurut pemahaman Mai .

Manusia sarkastik . Merata-rata ada. Dikalangan kita ada . Rasa nak lempang , selalu . :)

Kenapa wujudnya manusia sarkastik nie , Mai rasa golongan berperangai sarkastik ni , selalunya hatinye kecut . Tak berani nak tegur depan-depan. Duk belakang sok sek sok sek kata orang sana tak betul , kata orang sini tak betul . 

Lelaki ada , perempuan pun ada . Takde yang terkecuali dari berperangai hodoh busuk kedengki begini . Maaflah hemosi daku~ . Hewhewhew.

Orang bertudung shawl mengikut fesyen 
Dikatanya orang tu menutup aurat sekadar berfesyen . Dikatanya tak ikhlas dalam menutup aurat . Dikatanya menutup aurat sebab nak tiru orang .

Ok sekarang cik abang , cik kakak , cik adik . Anda tahu baca hati orang ? Wah hebat sekali anda . Nak tahu kata Ustaz Azhar Idrus ?

Memakai tudung dengan berfesyen adalah lebih baik daripada tak bertudung langsung.


Orang berkongsi kegembiraan 

Dikatanya nak menunjuk . Dikatanya riak . Dikatanya belagak .

Oh mannnn. Kalau anda sebagai sahabat tak mahu berkongsi rasa gembira sahabat anda . Pergi duduk bawak tempurung hokey . Dunia ini tidak memerlukan orang seperti anda untuk dibuat kawan . 


Ehhh banyak lagi sebenarnya situasi situasi yang dapat dikesan manusia sarkastik sebegini . Yang paling sarkastik menusuk hati aku bila orang cakap tangkap gambar saja beliakkan mata sebab nak tunjuk lens .

Ok . Nie terkena batang hidung tak mancung aku . Meh nak bagi penerangan . Sebelum tu aku nak korang layan gambar-gambar baby dalam keluarga aku dulu :)





INI SAYA :P

Hey ini dipanggil GENETIC. Nampak tak mata kami semua beliak beliak . So setiap gambar aku tiada unsur sengaja or buat buat beliak mata nak tunjuk lens aku yang warna warni itu . Jangan jadi jakun . Jangan jadi batak . 

Hewhewhew :)

Tu je lah nak cite.

Sorry raya-raya dah kasar.

Assalamualaikum . 

Terima kasih membaca.

You Might Also Like

6 Readers ♥

  1. cakp psl mata ni aku jugak terasa,, hari tu mata aku yang tidak berlens dikatakan berlens,, tambah pelik bila dikatakan macam mata pok key (biawak) alahai,, muja redha,,, kurniaan ALLAH yang terbaik untuk kita,, :D

    ReplyDelete
  2. comeynye gambar baby tu semua ^^

    ReplyDelete
  3. omeynye baby2 ni.

    btw: betul lebih baik bertudung berfesyen, dr tak bertudung lansung kan. :)

    ReplyDelete
  4. Payah ada org yg mcm inie. paling senang dia jeles sbb tak ada pada diri dia.. setuju tak ? :)

    *jadi aje adalah yg nak dijadikan point..

    ReplyDelete
  5. betul.trasa nk lempang jgk org yg b'sikap sarkastik ni.. :)

    ReplyDelete
  6. haha. kat mana2 memang ade orang yang suka berdengki. menyampahh.

    ReplyDelete