Sinopsis Filem Penutup Tahun 2016 | Passenger


SINOPSIS

Kapal angkasa Starship Avalon dalam pelayaran 120 tahun ke sebuah planet yang sangat jauh dikenali sebagai "Homestead II" dan mengangkut 5259 orang, namun dalam perjalanan tersebut, kapal angkasa, telah berlaku kerosakan dalam dua tempat tidur penumpang ðŸ˜². Akibatnya, dua buah hibernasi telah terbuka terlalu awal dan kedua-dua orang yang terjaga terkandas di atas kapal angkasa, masih 90 tahun dari destinasi mereka. Aurora Dunn (Jennifer Lawrence) adalah seorang wartawan dari New York City yang berminat dalam perjalanan kosmik. Jim Preston (Chris Pratt) adalah seorang jurutera mekanikal dari Denver  yang membeli tiket kerana mahu meninggalkan Bumi. Kemudiannya mereka dapat tahu bahawa kerosakan yang menyebabkan mereka untuk dibangkitkan awal bukan satu-satunya masalah yang melanda kapal angkasa yang besar, dan ketika mereka cuba untuk mencari jalan keluar, mereka telah fall in love. ❤

***

Fuh masuk list cepat filem bergenre romantic science fiction thriller ni sebagai filem wajib tonton 2016 sebab pelakon utamanya memang gempak habis. Tengok tak movie Jurassic World tu, yes, Owen yang hero tu lah jadi hero Passenger ni. Heroin pula Jennifer Lawrence, alaa, yang Hunger Game dengan House at the End of the Street, tu korang tengok tak? 

Badass boyfriend

Saia nak panah hati awaaa~
Nantikan movie ni pada 29 Disember 2016 ni, mohon bersabaq. So amacam, dah ada list movie wajib tonton sebelum berakhirnya tahun 2016 ni? Kalau tak ada klik link kat bawah untuk senarai movie wajib tengok 2016.

Post a Comment

4 Comments

  1. Wahhh menarik movie nie.. akak nak tengok Fantastic Beast pun belum lagi capai hajat. huhu.

    Mai, akak dah jawab soalan mai kat blog comment. Guna original size je :)

    ReplyDelete
  2. waaaa citer ni mcm menarik jer.. lama lagi.. ada lgi sebulan ni nk kena tggu tu..

    ReplyDelete
  3. MACAM MENARIK JAK!! NNTI NK DOWLOD.. THKS MAI

    ReplyDelete
  4. Hahaaha masuk dalam to do list ya dik.

    ReplyDelete