Cara Menghilangkan Blackheads Untuk Kulit Berminyak

Cara Menghilangkan Blackheads Untuk Kulit Berminyak | Ada beberapa jenis kulit muka yang kita tahu, macam kulit kering, kulit berminyak, kulit kombinasi, kulit sensitif, dan paling bertuah sekali tentulah mereka yang ada kulit normal. 

Penting untuk kita kenali kulit kita supaya kita tahu produk yang sesuai dan cara atasi masalah yang timbul berkaitan jenis kulit kita.



Dengan test menggunakan blotting paper, sehelai sahaja tidak cukup jelas membuktikan saya mempunyai kulit berminyak. Huhuhu. Dengan kulit jenis berminyak ni ditambah pula kulit jenis liang pori terbuka, aduhai memang mengundang masalah lain seperti blackhead, whitehead, jerawat.

Blackhead atau whitehead yang melata atas hidung kadang-kadang mencelakan makeup bila foundation yang kita sapu akan nampak tidak rata dan berbiji-biji. Gatal je tangan nak korek tekan guna kuku, tapi TOLONGLAH JANGAN PICIT GUNA KUKU! 



Ada penyelesaian lebih baik dari guna kuku yang akan tinggalkan parut tu...

Hansaegee Blackhead Nose Pore Strip

Blackhead Nose Pore Strip dari Hansaegee ni memang sesuai untuk hilangkan blackhead dan whitehead pada bahagian hidung. 

Selain hilangkan blackhead dan whitehead dengan sempurna, Blackhead Nose Pore Strip ni juga boleh hilangkan sebum dan sel kulit mati pada hidung, ketatkan balik liang pori yang terbuka, dan clearkan skin kita walaupun kulit kita jenis berminyak. Ekstrak lemon pula membantu untuk soothing, dimana mengekalkan kelembapan kulit kita. 

Hansaegee Blackhead Nose Pore Strip ini diperbuat dari serbuk arang, kaolin, allantoin, hamamelis virginia leaf extract, dan lemon extract. 


Serbuk Arang

Serbuk arang mengandungi mineral yang dapat menyihatkan kulit, mengawal pengeluaran sebum, dan menghilangkan blackhead pada kulit berminyak.

Kaolin 

Kaolin pula bertindak untuk menyerap sebum yang berlebihan supaya liang pori lebih bersih, melembapkan kulit dan juga bertindak sebagai protection untuk kulit. 

Allantoin 

Kandungan ini menguatkan lapisan kulit, memperbaiki fungsi kelembapan kulit, menjaga kulit daripada iritasi berpunca dari luaran.

❤ Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Leaf Extract

  Terlibat dalam penjagaan liang pori dan memberi rasa segar pada kulit.

Lemon Extract

Mengunci kelembapan kulit dari terbebas dan membantu mengekalkan kulit yang lembut dan sentiasa lembap.


Ok back to our main topic, cara nak hilangkan blackheads untuk kulit berminyak ni ada dua step mudah je...

👉 Step 1 : Guna Hansaegee Blackhead Nose Pore Strips untuk Hilangkan Blackheads

👉Step 2 : Apply Aqua Whitening Cream untuk kurangkan blackhead dan atasi masalah kulit berminyak. 


Kita perlukan air, tuala kecil, Hansaegee Blackhead Nose Pore Strips dan Aqua Whitening Cream


Step 1

Guna Hansaegee Blackhead Nose Pore Strips untuk Hilangkan Blackheads

Hansaegee Blackhead Nose Pore Strips ni boleh digunakan setiap 2 minggu. Satu pack ini mengandungi 5 keping strips, mampu bertahan sehingga dua bulan lebih. Jimat je kan...


Jadi jom tengok macam mana cara nak guna Hansaegee Blackhead Nose Pore Strips ni supaya lebih berkesan...

Steps Memakai Hansaegee Blackhead Nose Pore Strips: 


1. Basahkan kulit wajah dengan air bersih terutama bahagian hidung supaya Hansaegee Blackhead Nose Pore Strips akan dapat melekat dengan baik di atas hidung.



2. Lap tangan sehingga kering sebelum menyentuh Hansaegee Blackhead Nose Pore Strips.

*Lakukan dengan cepat ya sebelum air di wajah kering. 

3. Lekatkan Hansaegee Blackhead Nose Pore Strips pada bahagian hidung dengan berhati-hati. Jangan risau, design strip ini sesuai dengan segala bentuk hidung kita, hehe.




Tunggu 15 minit sebelum buka...

Nak tengok hasilnya tak?


Nampak tak yang tercacak-cacak tu segala whitehead dan blackhead... Nampak macam seram kan, tapi proses ni tak menyakitkan langsung. Bukan nak membanding ke apa, pernah pakai jenama lain bila tarik tu rasa sakit kan, tapi untuk Hansaegee Blackhead Nose Pore Strips ni memang tak sakit langsung.

Penggunaan kali kedua dah reduce sikit kan...Improvement! Hihi. So next kita teruskan dengan step kedua pula.


Step 2

Apply Aqua Whitening Cream untuk kurangkan blackhead dan atasi masalah kulit berminyak

Aqua Whitening ni berkesan untuk kurangkan minyak pada kulit wajah then lock kan kelembapan kulit tu. So kulit kita akan kekal lembap, rasa lembut, tanpa minyak berlebihan. Memang best, dah pakai sejak tahun 2019 lagi tauuuu. 

Boleh baca pengalaman pakai Moisturizer Hansaegee Aqua Whitening ni di sini > KLIK SINI <


Hihi glowing betul lepas sapu, sampai nampak pantulan lampu :P. Hehehe teksture Hansaegee Aqua Whitening Cream ni sangatlah ringat, serius, dan tak melekit langsung. Letak banyak pun tak takut, hehe.


Bila kita sapu, cream tu akan bertukar jadi particle-particle air dan terus meresap dalam kulit. Then kulit segera jadi glowing, memang best! 


Gabungan kedua-dua produk ni sangatlah recommended untuk yang ada masalah kulit berminyak dan blackhead juga. Jadi minyak pada kulit wajah dapat dikawal, kulit akan menjadi lebih lembap dan sihat, dan masalah pori tersumbat akibat minyak berlebihan dapat diatasi. 

Yeah, problem solved! Thank you Hansaegee for these awesome solutions. 



Untuk maklumat lanjut :-

🍁Brand: 
Hansaegee Nature 

🍁Website: 
www.hansaegee.com/shop

🍁IG page: 
https://www.instagram.com/hansaegeenature/

🍁FB page: 
https://www.facebook.com/HansaegeeNature 

🍁Youtube page: 
https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia





Follow

Post a Comment

3 Comments

  1. ada orang bg tips nak bagi senang keluar blackhead ni wapkan muka dulu baru pakai nose strip. tapi saya tak pernah try lagi..hahaha

    nice product nanti nak try guna :) ♕Tiara Sapphire♕

    ReplyDelete
  2. Hansaegee Blackhead Nose Pore Strips tu macam menarik untuk dicuba.. Nak try belilah..

    ReplyDelete