Bumi itu bulat , hidup kita diatasnya. Kadang-kadang kita dibawah , kadang-kadang kita diatas , semua tu bukan bawah kuasa kita nak mengawalnya , kan ;')

Aku bukan baik sangat , yang tak pernah tersilap , tak pernah alpa dalam kehidupan nie. Kadang-kadang pengaruh darah muda buat aku rasa aku semua yang aku buat tu betul , totally. Aku pun jadi anak yang degil , hmmm . Ye , bila dah terkena baru tergadah, ok , baru aku terasa tamparan yang hebakk . Maha hebakk , pedih . Tamparan itu bukan dari tangan mak or abah aku , but dari pengalaman aku sendiri . 

Bila aku dah terjatuh , dah rebah , dah sakit . Baru aku merangkak nak cari jalan hidup yang benar. Baru aku nak merindukan saat aku dengan mak abah yang tak pernah jauh tinggalkan aku walaupun aku yang cuba menjauhkan diri. Parent know better. Mereka lagi lama dah makan asam garam kehidupan nie.

Yes.

Semua orang pernah melakukan kesilapan.Kesilapan kecil,kesilapan besar,kesilapan dengan tuhan ,kesilapan dengan manusia, kesilapan dengan makhluk lain , perhaps? Tak payah mendabik dada mengaku bangga yang diri dah buat yang terbaik hingga tak ada yang pernah silap. Kadang-kadang kita mengguris banyak hati , tanpa kita sedar. Aku rasa , masa aku marah adalah kemuncak masa aku guris banyak hati orang sekeliling aku. Sebab aku selalu tak tahu cara terbaik nak handle perasaan aku.

Cukupkah air mata nak menghapuskan segunung dosa dosa yang pernah aku lakukan . Pada Allah, pada manusia , pada makhluk lain ? 

p/s: Hidup ada pasang surutnya. Yang tak teguh pendirian , dialah yang selalu akan hanyut.

Post a Comment

9 Comments

  1. Lumrah hidup . . things happen 4 a reason . chill k dear :)

    ReplyDelete
  2. saya sokong komen miss nieyna.. everything happen 4 a reason..

    ReplyDelete
  3. thank you miss nieyna & PM ;')

    ReplyDelete
  4. as long as kesedaran datang dalam diri, belum terlambat untuk berubah.. Good luck! May Allah bless

    ReplyDelete
  5. Terima kasih Khadijah Nas ,semoga kita sentiasa menjadi lebih baik

    ReplyDelete
  6. Dugaan idop sentiasa ada...

    berdoa dan terus berusaha ;)

    ReplyDelete
  7. ye...jangan berhenti berdoa..kan :)

    ReplyDelete
  8. semua orang pernah buat silap. nobody's perfect. :) yang penting kita tau kita dah buat silap dan tak ulang lagi kesilapan yang sama.

    ReplyDelete
  9. once bitten twice shy ;)kan syg,

    ReplyDelete