Isu Kes Curi Bayi di Hospital

Sumber: informasidbt
Kecoh pagi ni mengenai kes curi baby dari Hospital Tanah Merah, Kelantan. Katanya pasangan tersebut baru kehilangan bayi baby apabila si isteri keguguran, then kemurungan dan dia nak baby. Si husband ni pula sayang sangat kat isteri sanggup bersekongkol menculik anak orang. Hmmm, nak kesian ke nak marah ni?

Kalaupun emosi si isteri tu tak stabil, yang suami tu janganlah ikutkan sangat buat perkara tak elok. Bagi la support kat wife tu, takpe anak nanti ada rezeki lagi Tuhan bagi. Tak kesian ke kat parents mangsa tu ambil anak orang lain. Hmmm....Seriyau zaman sekarang ni.

Semoga keluarga kita terus dilindungi Allah. Semoga pasangan ini diberi hidayah dan kebahagiaan dan rezeki zuriat sendiri, dan semoga parents baby tu pula stabil emosinya dan tidak trauma.

Kes ini patut dipandang serius oleh pihak hospital supaya kejadian macam ni tidak berulang lagi. Ingat sinetron Indonesia ke main ambil-ambil anak orang. 

Baca berita penuh kat >SINI<

Post a Comment

4 Comments

  1. kalau dah terpaksa manusia ni sanggup buat apa saja kan. klu iman tu kuat kita boleh berfikiran positif

    ReplyDelete
  2. Adoi!! Akak pun pernah gugur.. Pernah kemurungan tapi memang kena ada support suami.. bukanlah support dgn amik anak org lain..

    ReplyDelete
  3. Macam mna boleh amik? Hospital security ketatkan sikit. Allahu kesian jugak dalam masa yg sama.

    ReplyDelete
  4. Baby yang dorg pilih pun sangatttttt comel. Akak nak komen lebih pun xberani.. Sebab akak xde disituasi suami isteri yang mengambil anak orang.

    Apa yang pasti, hanya mampu doakan agar diberikan ketenangan..

    ReplyDelete