Cinta kaum sejenis itu sejati ?

Assalamualaikum.

Lelaki tak memahami perempuan? Lelaki tak pandai jaga hati perempuan? Lelaki tak mampu sayang awek macam pengkid sayang awek? 



Wahhhhh ape kata lelaki ? Panas tak bang ? 



"kadang-kadang, niat seorang pengkid nie baik... diorang nak selamatkan perempuan daripada jadi mangsa lelaki.. yela.. diorang bukan boleh buat apa pun.. apa yang diorang ada, perempuan lain pun ada.. kan?? so tak de benda yang boleh dirisaukan... kalau korang tanya kapel pengkid tentang apa yang bestnya pakwe pengkid, diorang akan jawab, cinta pengkid nie lain...http://www.emocutez.com

ok, aku admit.. most of bestie aku dekat sekolah pengkid.. aku boleh lepak and tido dekat surau dengan diorang... and aku selamat je... tak terpengaruh pun.. and takde pun aku dirogol.. hehehe... statement tak boleh blah... aku nak maksudkan yang pengkid nie, once diorang ada awek, diorang akan sayang awek diorang tu sepenuh hati... tu yang buat ramai orang perempuan nie lebih tertarik dengan pengkid."

Itu sekadar petikan dari blog seorang rakan kita . 

Larangan Rasulullah s.a.w menyerupai jantina yang berlainanعَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالَ : "لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْمُتَشَبِّهِينَ مِنْ الرِّجَالِ بِالنِّسَاءِ وَالْمُتَشَبِّهَاتِ مِنْ النِّسَاءِ بِالرِّجَالِ"


Terjemahan: Dari Ibn 'Abbas r.a. berkata: "Rasulullah s.a.w melaknat lelaki yang menyerupai perempuan dan perempuan yang menyerupai lelaki."


Tak kiralah broken heart berpecah hati patah seribu pun kita akibat cinta, itu bukan kunci yang menghalalkan kita menjalinkan hubungan sejenis . 

Aku sangat terkilan bila melihat golongan sebegini yang sangat banyak sekarang kebanjirannya, ye aku hormat mereka sebagai seorang manusia, aku tak benci mereka, tapi aku sangat sangat dan SANGAT BENCI perbuatan mungkar mereka.

Hai kawan-kawan , demikian adalah ulasan panjang lebar dan pendapat aku bagi entry terhangat ZANAIRIN .

Bagi korang yang punya pendapat , silalah kemukakan dengan cara terpelajar di ruangan komen beta ataupun ruangan komen beliau . Sayang-sayang saya nie semuanya baik-baik belake kannnnn ... 

Ehhh bagi lelaki, yeahhh sahut cabaran tu... Atasi pengkid-pengkid semua. Jadilahhh gentlemannnn herooo sejati kami para wanita~!!!!

Sekian , Assalamualaikum.

Post a Comment

21 Comments

  1. aku tak terpelajar sgt nih, cmne nk bagi komen haa??hahahaha

    apa yang ak leh kata kt sini, kaum laki2 sila tiru apa yg pengkid ni ada. tiru yg elok yang xelok tu buang jauh2

    korek rahsia dr diorg mcm mn diorg memahami mpuan tu :)


    http://encikcopypaste.blogspot.com/2012/06/cute-kecomelan-terlampau-versi-bayi.html

    ReplyDelete
  2. @leakedknowledge ape susah ko ngorat jelah pengkid tu,ajak kembali kejalan yg benar

    ReplyDelete
  3. salam..

    sekarang ni ramai y tak ada agama dalam ahti, sbb itulah hal begini boleh jadi. bila insaf segalanya sudah terlambat.

    ReplyDelete
  4. haha... setuju tu cik mai.. pengkid nie bila jadi perempuan sejati balik, lagi ayu dari perempuan lain..^^

    ReplyDelete
  5. masalah sosial yg semakin menular ini statistiknya amat membimbangkan..tetebi je kan, mcm ayat berita :p

    ReplyDelete
  6. sebnarnya memang faktor tak percaya dkt lelaki lah.. tapi apa2 pun.. dalam dunia ini semua yer berpasangan... dan psangan mesti betul... ada kebaikan dan keburukan tersendiri...

    *kuatkan iman.. :)

    ReplyDelete
  7. lelaki dan perempuan tukan dicipta saling melengkapi. disitu ade kelebihan. di situ ade kekurangan.

    ReplyDelete
  8. masa keja kt tempat lama... aduhai.. bersepah.. sampai naik takut di buatnya... malah xsegan silu.. sudah la wat dosa bercinta sejenis.. di bangga2 pulak... ish3x.
    nak tahu.. golongan pengkid nie sanggup wat apa saja untuk pasangan dorang.. tu pasal ramai terjebak..

    # mohon ALLAH beri keinsafan di jiwa mereka... amin..

    ReplyDelete
  9. mintak jauhlah~

    ada je laki yang baik :)

    ReplyDelete
  10. Tak kiralah niat baik ke jahat ke.. perkara sedemikian dilaknat Allah, Nabi tak mengaku umat... Ena ada dengar kt TV oasis, org Islam yg mnjalinkan hubungan sejenis ni ckp, "Islamkan memberi kemudahan kepada umatnya, so kami berhak memilih apa yg kami nak".. Ada ke patut, hukum tetap hukum... setuju sgt2

    ReplyDelete
  11. Haram tak hemsem ! haahaha , bak kata cikMoiii !

    ReplyDelete
  12. pengkid ni pandai ayat kot...tu yg ramai perempuan terpikat tu..hehe

    ReplyDelete
  13. ayooo geli la! songsang ! menatang pn tau cari pasangan HAHA

    ReplyDelete
  14. ermmm, apa pun hubungan antara sama jenis, itu haram.....

    ReplyDelete
  15. Hermm, pengkid pun ada perasaan,sejujurnya I bercinta dengan pengkid.bukan nak bangga. Cuma nak kongsi saja. Hope jgn hina sangat dgn golongan ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. menjalinkan hubungan sejenis nabi tidak mengaku umat sekiranya nabi tidak mengaku umat tidak ada syafaat di hari akhirat

      Delete
  16. Hermm pengkid pun ada perasaan, sejujurnya I bercinta dengan pengkid. Bukan nak membangga diri,jadi janganlah hina sangat dengan dengan golongan ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btul2..kmi x mnta pn dee prsaan cm ny..mnusia thu hna n hkum jee..x tw pee penk2 ny rse..kdang2 kmi ngis..kmi cba buang prsan ny tpy kmi x mmpu...

      Delete
  17. Nibuvuvuvu

    ReplyDelete
  18. jgn hina tkt trkna btng hdung sndri :) tuhan nak tunjuk sekejap ja.
    pengkid pun manusia, berdoa semoga tuhan buka pintu hati depa utk berubah. yg dk hina ni smbhyang pn belum tntu ckp 5wktu agama pn blm tntu ckp pngetahuan nya klu x, xhina lah org. xslh nk tgur tp ada cara nya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah awak mendoakan saya menjadi pengkid? First ini adalah entry lama saya pada tahun 2012, mungkin gaya bahasa yang digunakan adalah kasar sedikit kerana ikutkan darah muda ketika itu, jadi saya minta maaf dari segi kesalahan penggunaan bahasa. Tetapi setelah saya baca kembali, tiada apa yang saya rasa saya menghina golongan pengkid ini jadi saya TAK ADA SEBAB untuk saya mohon maaf kerana menegur. Mungkin saya memang banyak kekurangan pengetahuan mengenai agama, tapi saya masih sedar bahawa cinta sejenis memang perbuatan dilaknat Allah, itu memang terang lagi terbukti, apa yang awak ingin tegakkan sekarang?

      :D

      Delete